1. با لبخند بپرسید: وقتی سن کسی را می‌پرسید، حتماً لبخند بزنید و رفتاری دوستانه نشان دهید. لبخند می‌تواند کمک زیادی به ایجاد احساس راحتی در طرف مقابل کند و برای به اشتراک گذاشتن سن خود بازتر باشد.
  2. از لحن معمولی استفاده کنید: با لحن غیررسمی صحبت کنید و از استفاده از زبان رسمی که ممکن است مزاحم یا بی ادبانه به نظر برسد خودداری کنید. از زبان روزمره آرام و محاوره ای استفاده کنید.
  3. با یک سوال کلی شروع کنید: به جای پرسیدن یک عدد خاص، با یک سوال کلی مانند ” متولد چه سالی هستید؟” یا “چند سالته؟” این می‌تواند به فرد کمک کند احساس راحتی بیشتری کند و کمتر احساس کند که در حال بازجویی است.
  4. از سؤالات باز استفاده کنید: به جای استفاده از سؤالات پایان بسته که نیاز به پاسخ خاصی دارند، از سؤالات باز استفاده کنید که به فرد امکان می دهد هر مقدار یا کمتر اطلاعاتی را که می خواهد به اشتراک بگذارد. به عنوان مثال، «حدس می‌زنم شما در اطراف هستید [محدوده سنی را در اینجا وارد کنید]. درست است؟»
  5. از فضولی بپرهیزید: برای اطلاعات بیشتر از آن چیزی که فرد مایل به اشتراک گذاری است اصرار نکنید. اگر مردد یا ناراحت به نظر می رسند، به مرزهای آنها احترام بگذارید و ادامه دهید.
  6. آماده پذیرش پاسخ آنها باشید: مهم نیست که فرد چه سنی دارد، آماده باشید که پاسخ او را بدون قضاوت یا انتقاد بپذیرید. از فرضیات یا تلاش برای حدس زدن سن آنها بر اساس ظاهر یا عوامل دیگر خودداری کنید.
  7. فرض‌هایی نسازید: فرض نکنید که سن فرد را بر اساس ظاهر، عنوان شغلی یا هر عامل دیگری می‌دانید. در عوض، مستقیماً از آنها بپرسید و به پاسخ آنها احترام بگذارید.
  8. از زبان خنثی استفاده کنید: از استفاده از زبانی که مربوط به سن است یا ممکن است مرتبط با سن تلقی شود خودداری کنید. در عوض، از زبانی استفاده کنید که شامل همه سنین باشد و محترمانه باشد.
  9. اجتناب از کلیشه‌ها: در مورد سن فرد بر اساس کلیشه‌ها یا تصورات پیش‌فرض فرضیات نسازید. هر فردی منحصر به فرد است و سن او ارزش یا توانایی های او را مشخص نمی کند.
  10. صبور باشید: اگر به نظر می‌رسد فرد در پاسخگویی مردد است یا مطمئن نیست، صبور باشید و به او فرصت دهید تا فکر کند. آنها را تحت فشار قرار ندهید یا سعی نکنید آنها را با عجله همراه کنید.
  11. از شوخ طبعی استفاده کنید: در صورت اقتضا، از شوخ طبعی استفاده کنید تا روحیه را سبکتر کرده و فرد را راحت تر کنید. یک شوخی به موقع یا نظر شوخ‌آمیز می‌تواند به شکستن یخ کمک کند و مکالمه را لذت‌بخش‌تر کند.
  12. احترام داشته باشید: مهمتر از همه، به حریم خصوصی و مرزهای فرد احترام بگذارید. برای اطلاعات بیشتر از آنچه که می خواهند به اشتراک بگذارند فشار نیاورید و از ایجاد احساس ناراحتی یا خجالت در آنها اجتناب کنید.

تاکتیک برای پرسیدن سن فرد

علاوه بر سؤالات بالا، در اینجا چند تاکتیک اضافی وجود دارد که به شما کمک می کند مودبانه سن افراد را بپرسید:

  1. از لحن خنثی استفاده کنید: از استفاده از لحن خیلی جدی یا خیلی معمولی خودداری کنید. لحن خنثی بهترین است، زیرا نشان می دهد که شما واقعاً به سن آن شخص علاقه مند هستید، بدون اینکه خیلی زورگو یا مزاحم باشید.
  2. از دوبار پرسیدن بپرهیزید: اگر آن شخص به سوال اول شما پاسخ نداد، دوباره نپرسید. در عوض، به موضوع دیگری بروید یا راه دیگری برای پرسیدن سوال پیدا کنید.
  3. از یک یادآوری ملایم استفاده کنید: اگر به نظر می‌رسد فرد فراموش کرده است یا در پاسخ دادن مردد است، از یادآوری ملایمی مانند “من کنجکاو هستم، نمی‌خواهید سن خود را به من بگویید؟”
  4. راه‌حلی پیشنهاد کنید: اگر فرد ناراحت یا مردد به نظر می‌رسد، با گفتن جمله‌ای مانند «نگران نباشید، اگر نمی‌خواهید سن خود را به اشتراک بگذارید، من کاملاً متوجه شدم، راهی برای خروج ارائه دهید».
  5. برای طیف وسیعی از پاسخ‌ها آماده باشید: برای طیف وسیعی از پاسخ‌ها از جمله «ترجیح نمی‌دهم بگویم»، «مطمئن نیستم» یا «نمی‌دانم» آماده باشید. یاد آوردن.” به پاسخ آنها احترام بگذارید و ادامه دهید.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...